טיפים לשמירה על התכשיט

תכשיטים הם בין האביזרים האינטימיים והיקרים ביותר שלנו. ההבנה כיצד לטפל ולהגן על התכשיט היקר שלך יכול לעשות עולם של הבדל בשמירה על היופי שלו.

שמרי על התכשיט הרחק מחום קיצוני

ממש כמו שקרני השמש יכולות להזיק לעור שלנו, חשיפה מוגזמת לאור יכולה להשפיע על צבעוניות של אבני חן. חום מוגזם ושינויים בטמפרטורה עשויים לשבור ולסדוק אבני חן. חום יכול בקלות להסיר את הלחות הטבעית של אבני חן (פנינים לדוגמא) מה שיצור סדקים.

שמרי על התכשיט הרחק מכימיקלים

חשיפה לכימיקלים עלולה להזיק למתכות יקרות – זהב, כסף ופלטינה – ועשויה להזיק גם לכמה אבני חן צבעוניות. גם חומרים יומיומיים כמו קרמים, בושם או חומרי קוסמטיקה אחרים יכולים להכיל כימיקלים אשר יפגעו לצמיתות בתכשיט האהוב עליך. תכשיטים יש להסיר לפני צלילה לתוך בריכת שחייה (ברוב הבריכות משתמשים בכלור) או לפני ניקיון הבית. רבים מחומרי הניקיון מכילים אמוניה,כלור ואקונומיקה שיכולים לגרום נזק בלתי הפיך לזהב.

איך לנקות את התכשיט

את רוב אבני החן הצבעוניות ניתן לנקות עם מים חמים, סבון כלים פשוט, מברשת ומטלית. הקפידי לשטוף את התכשיטים בכוס מים בסוף התהליך ע״מ להסיר את חומרי הניקוי, חשוב לשטוף בכוס ולא ישירות מתחת לזרם מים שכן את עלולה לאבד אבנים רופפות – או אפילו תכשיט שלם.

אחסון בטוח לתכשיטים

 אחסון תכשיטים בצורה נכונה הוא נושא שמתעלמים ממנו לעתים קרובות. תכשיט לעולם לא צריך להיות זרוק בתוך מגירה או על גבי שידה – זה מזמין שריטות ואבני חן פגומות. רוב התכשיטים מגיעים בקופסה או שקיק מהחנות, וזה המקום המושלם לשמור אותם. כסף, למשל, צריך להישמר בשקית בד למניעת כתמים.